Vis enkelt innlegg
Gammel 29-06-11, 20:51   #3
Bestemamma
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Søvnproblemer og null matlyst

Jeg opplever det samme som du, men uten medisiner.
Jeg har alltid vært en dårlig sover, men så ekstremt som det er nå med et ketogent kosthold har det aldri vært. Jeg har vanskelig for å sovne og våkner etter kort tid av drømmene mine. Går direkte fra fantaseringsfase til drømmefase og er ikke innom dyp søvn i det hele tatt. Når jeg så våkner blir jeg liggende og vri meg i timesvis med en forferdelig urolig kropp og en hjerne som nekter å koble ut....
Når det er noe jeg skal dagen etter er det viktig at jeg er frisk og uthvilt, så to ganger nå har jeg tatt en sovetablett for å få sovnet...joda sovner, men våkner opp igjen etter et par timer selv om disse tablettene skal hindre tidlig oppvåkning....

Jeg har så lite igjen å ta av at fettforbrenningen min ikke finner nok mat til meg på kroppen min....Så jeg burde egentlig spise enda mer ...er bare det at jeg har 5-6 kilo igjen som jeg skal bli kvitt før jeg begynner å trene til høsten........og nå har kroppen min begynnt å brenne fett igjen etter å ha tatt seg en lengre pause og da gjelder det å smi mens jernet er varmt, føler jeg....
Jeg tror jeg trenger et karbohydratholdig måltid på kvelden før jeg legger meg så jeg satser på bær og syltetøy for å få sovnet og bli kvitt uroen, eller rettere å hindre uroen i å oppstå om natten...
Kanskje en brødskive med syltetøy tidlig på kveld i tillegg så jeg ikke blir så mett når jeg skal sovne, er magesover og kan ikke fordra det når jeg kjenner at magen er full....

Kikket litt på det med reaktiv hypoglykemi, og alt stemmer med de symptomene jeg hadde før jeg gikk over til et ketogent kosthold....

Sist redigert av Bestemamma : 29-06-11 kl 21:35.
Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat