Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.
Hva gjør man når man har AAP og egentlig ikke har no særlig penger og må til tannlegen? Lar vær å dra og har vondt i stedet?
Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.
Får delt opp regninga i overkommelige rater
Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.
Tror man kan få det dekket av Nav.
Opprinnelig lagt inn av Regret, her.
Om det er absolutt nødvendig med behandling så kan du få det dekt. Men du må komme med et prisoverslag fra tannlegen til nav, så kan du søke. Eller dele opp beløpet hos tannlegen som nevnt her..
Carismas forslag er nok det som duger! Mange tannleger er veldig greie sånn. De vet det er dyrt, men vil jo ikke at folk skal vente med å komme til alle tennene er ødelagt!
NAV dekker kun om det er sykdomsrelatert! Altså om problemene skyldes munntørrhet pga medisiner, ødelagte tenner pga tenngnissing pga mye smerter/dårlig søvn relatert til sykdom osv. Man må ha legeattest på medisiner og diagnose og det er tannlegen som søker for deg!
NAV dekker dessuten kun selve behandlingen, ikke undersøkelsen i forkant, oppfølging osv.
Jeg fikk dekket 85% av alt over 1600,- pga munntørrhet en gang. Har sluttet med de medisinene nå, da.
Har også fått dekket en del til biteskinne fordi jeg har bitt tennene så hardt sammen pga smerter i mange år at jeg har ødelagt emaljen på baksiden av begge fortennene. Må rotfylles snart pga dette.Rotfyllingen skal da dekkes med en så og så stor andel fordi det er relatert til grunnsykdom!
|