Sv: Er 69% for lite? Og er 15.14 gram i grenseland?
Jeg vil virkelig anbefale deg prøve å roe litt ned i forhold til behovet ditt for å gjøre alt perfekt med kostholdet. Jeg er (var?) selv en som kan tendesere til å måtte ha ekstremt kontrollbehov, så jeg vet det ikke er enkelt, men det vil bare gagne deg om du lar deg selv få lov til å prøve deg litt frem og kanskje gå på en liten bommert innimellom. Å gå over fra et "normalt" høykarbokosthold (som jeg antar du har gjort) og rett over på ketogent kosthold er en stor omstilling både for kropp og hode, og spesielt hodet er viktig å få med seg hele veien dersom man ikke skal falle tilbake til det kostholdet man hadde i utgangspunktet. Så er det jo en gang sånn at vi er så forskjellige, og det som fungerer for meg fungerer kanskje ikke for deg. Å finne sin egne suksessformel kan ta litt tid, og i begynnelsen er det helt normalt å snuble litt. Det er det vi lærer av
Så er det nå en gang slik at stress kan være en partystopper, så det kan virkelig lønne seg å løsne litt på snippen, ikke være så streng med seg selv. Det er jo en livsstilsendring, og det kommer ikke over natta Ikke få dårlig samvittighet dersom det ikke blir helt 100% etter boka bestandig. Det er ikke diett.no som forteller deg om det du gjør er riktig eller ei, det er det kun kroppen din som kan fortelle deg.
|