Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
Opprinnelig lagt inn av MariaB, her.
Morn morn!
Er dere lei av å forklare "dietten" for andre? Gud, jeg spyr snart av å gå i selskaper...greit nok at folk er nyskjerrige på hva dette går ut på, men det virker som om noen tror at jeg går på en mega spesi diett og kun spiser spesial produkter. Jeg prøver å si at jeg spiser igrunn helt vanlig mat, men ikke sukker, brød, potet o.l. Og så prøver jeg å si, at hvis en av dem hadde slanket seg, så hadde jo ikke de heller forsynt seg med kake! Det kommer de ikke alltid på nei 
Får snart sperrer av å snakke om kostholdet mitt, som igrunn ikke er så utrolig rart eller?
Ja, jeg synes også det er litt slitsomt alltid å måtte "forsvare seg". Heldigvis er mine nærmeste veldig forståelsesfulle - og jeg trøster meg med at det er jo tross alt de som betyr noe. Men stadige kommentarer og spørsmål fra kollegaer og bekjente kan være slitsomt. Helt greit når det er for at de er nysgjerrige og ønsker å vite mer. Problemet er når de absolutt skal fortelle deg at du tar feil og det ender opp i håpløse diskusjoner.... Har egentlig funnet ut at det beste er å trekke seg unna når de starter slik og heller prøve å ha fokus på det jeg vet er best for meg. 
|