Sv: Byavisa Drammen uke 26: Lavkarbo – hva er det?
Opprinnelig lagt inn av taraquin, her.
Styrketrening i kobminasjon med utholdenhetstrening ble heller ikke nevnt med et ord, dette fungerer også meget godt på diabetikere pga økt insulinfølsomhet. Faktisk gjør styrketrening akkurat det samme som metaformin, tenk på det!
Jeg ble også skikkelig forbanna da jeg satt på legekontoret her om dagen. Medlemsbladet for de med diabetes, ingenting nevnt om karboreduksjon, ingenting om forebygging, ingenting om trening, bare søppelrådene ift å kutte ned på fett, masse reklame for medisiner. "Leve med diabetes" som det så fint heter. Gratulerer idioter, det finnes andre her som gradvis våkner og ser at dere har løyet i en hel generasjon, dere har skapt mange med sukkersyke som holdes syke med elendige råd. I en rettsak hadde dere tapt med klar margin!
De fleste pasientorganisasjoner er støttet i all hovedsak av legemiddelindustrien. Gjett hva det fører til. Følg pengene sier jeg bare.
Akkurat det samme skjer i stoffskifteforbundet - hvor det at mange får god hjelp av naturlig thyroid etter å ha gått årevis "halvbra" på levaxin helt blir fortiet fordi thyroid ikke er/kan blii patentert...
Sorry - dette er en kjepphest for meg.