Vis enkelt innlegg
Gammel 01-07-11, 11:16   #44
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 57
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Gjør folk virkelig dette? (Hundeanskaffelse)

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Skjønner at min hund er av "de priviligerte" når det gjelder turer..
Når han er hos meg, så får han tur ut, ca 15 minutt hver 3-4 time. For at jeg syns han trenger det. Vi går også 2 turer på ca 1 time hver dag.

Jeg får ikke ha hunden her i leiligheten på fast basis, så vi bytter på ham, jeg og min Kjære.

Når han har hunden, kjører de til ett sted hunden kan løpe fritt så lenge de ønsker det. Og de har flere småturer i løpet av dagen-.

"tissetur" - da mener jeg en tur på ca 10 minutt, og en skikkelig tur er på ca èn time.

Syns synd på de hundene som bare får to turer i løpet av en dag! Og som må være alene mye av dagen.

Så godt hunden din har det Lava! Skulle ønske vi også fikk dette til, og i begynnelsen, eller før vi fikk snuppa for to år siden, så klarte vi det. Eller, vi gikk med han kanskje to ganger, men mange ganger i uka på timeslange turer på fjellet.
Nå, med en toåring, går det bare ikke. Men merker også at energinivået hans er lavere nå, han er 7 år, så de kortere skog og fjellturene virker som han er fornøyd med (men ja, jeg har dårlig samvittighet).
Men jeg tenker også på at det ikke bare er å være ute som teller for trivselen til hunden. Han her fikk en stor oppgave da han ble "storebror", og han og snuppa leker sammen her i time etter time. De løper rundt her, hun kaster leker, han plukker opp, hun prøver å få tak i, osv. Og han er en veldig flink "storebror" - utfordrer henne akkurat nok. Av og til vinner hun drakampen og er meget fornøyd, men han vet jo at han er sterkest. Som oftest gir han henne en skikkelig kamp og trener henne opp til en god lekekamerat Så på mange måter virker han nesten mer fornøyd nå enn før. Han er ikke like stresset, maser ikke om å komme seg ut hele tiden og er mer med oss. Han er også roligere når vi møter andre hunder. Før bjeffet han på alle hann-hunder, mens nå er det et unntak. På mange måter er han mer en familiehund nå enn før?
Her er han forresten, kandidat 226
http://www.ba.no/nyheter/dyr/article...2.ece?start=27

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat