Vis enkelt innlegg
Gammel 02-07-11, 16:42   #1
FrkMarge
Seniormedlem

FrkMarge sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Utfordring: Hyttetur ... Hjelp!

Vi har en koslig, eldre familiehytte vi pleier å tilbringe minst et par uker ved hver sommer.
Nå står det for døren igjen og jeg begynner å innse at dette kan bli et problem...

Vi har innlagt kaldtvann, men m koke vann til alle oppvasker, ergo bruker vi ofte dekketøy flere ganger for å spare oppvask.
Vi har 2 kokeplater og en ministekeovn, men jeg kan ikke bruke stekeovn og kokeplater samtidig.

Vanligvis spiser vi masse brødmat, ferdigpizza og lettvindt halvfabrikata når vi er på hytta, men det går jo ikke nå.
Jeg har ikke mulighet til å lage opp masse mat som vi kan ta med heller. Vi har bare en bitteliten fryser over kjøleskapet, og det er ikke plass til allverden der heller.

HVA kan jeg lage PÅ hytta som holder meg i ketose, er billig å kjøpe inn ingredienser til og som er mat "for alle" både liten og stor?

De andre får selvsagt brødet sitt, og jeg pleier jo å koke poteter og ris til dem innimellom, men jeg kan jo ikke leve på kjøttkaker og saus, kokte egg og drikke fløte for å få opp fettprosenten...

Dette er snakk om en tur på minst en uke, så det kan ikke regnes som en utskeielse heller, og det er bare 3 uker siden jeg la om kosten, så jeg har liten lyst til å gå ut av ketose allerde nå.

Det jeg HAR planer om:
*Bruke MYE egg - lettvindt og godt.
*Bruke smør i det meste for å få opp fettprosenten.
*Kjøpe bacongull/fleskesvor for å ha noe å kose meg med siden jeg ikke kan lage osteknekkis
*Lage mye salat og ha fetaost, valnøtter, egg (igjen!) i og bruke seterrømme som dressing.
*Masse grønnsaker til middagene.

Men HVA skal jeg lage til middag?
Det er ikke kapasitet der ute til at jeg kan lage flere varianter av middagen...

Blir litt ensformig med stekt eller kokt kjøtt/fisk med salat eller kokte grønnsaker hver dag....

FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat