Sv: Velkommen til spørsmål & svar
Kjære medsammensvorne!
Jeg er en ganske ny "lav-karboner", og gleder meg til å utforske dette. Jeg er normalvektig og trener mye. Men etter en traumatisk opplevelse (som desverre fortsatt henger i) for ca 2 år siden, har kroppen min endret seg (dårlig fordøyelse bla, kan se ganske høygravid ut og dårlig søvn om nettene m.m) og det er hovedårsaken til at jeg endrer livsstil.
Det blir ikke de helt store endringene fra før, men det vanskeligste er å unngå frukt og smågodt. Merker at det også er helt nytt å fokusere og hive innpå fett!! Du store! Spesielt siden jeg er vant -og vokst opp med at mettet fett tetter årene og gjør at man blir stor, men jeg har bare godt av å få rokket ved de vedtatte sannhetene jeg har vokst opp med (er 32 og det er mange år med anti -fett)
Jeg håper jeg kan stille dere garvede lav-karboner et par spørsmål -kunne ikke se at de har blitt stilt;
C -vitamin er jo kjempeviktig, og med et kosthold nærmest uten frukt bruker jeg "Trane -bær" fra Biopharma (kosttilskudd). Kjøper den i vanlig butikk til ca 90 kr og er rik på c- vita, men det opplyses ikke noe om karbo på innholdslisten? Har dere noen erfaring vdr karbo innhold? Den ser slik ut:
http://www.nordsveen.as/index.php?page=tranebaer
Og er det vanlig å svette mye den første tiden? Kan nesten ikke røre meg uten at jeg er skikkelig svett, spesielt på kvelden ved leggetid
|