Sv: Skal ta kolesteroltest, trenger råd...
Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.
Unngå å pøse på med fett 3-5 dager før sier min mors lege. Hun har nemlig time rett etter påske med alt det medfører av egg og marsipan og fete sauser og vin til lammet! Pass på at prøven tas fastende og at du også får med alle parametre som HDL/LDL- kolesterol og triglyserider!
Når du først er i gang, få tatt c- peptid og langtidsblodsukker!
Takk Kitt.....
Men når du sier at jeg må/bør sørge for å få tatt c- peptid og langtidsblodsukker er det fordi jeg har sagt at jeg mistenker at jeg har reaktiv hypoglykemi? Og hva er langtidsblodsukker på denne testen? Der står; Glukose, Glukosebelastning, HbA1C5 og C-peptid som alternativer under blodsukker........... Vil ikke langtidsblodsukker ta noe tid å få tatt? Kan du fortelle meg gangen i det?
Kolesterolpakken inneholder alle parametere innkludert apo.....Det sa i alle fall doktordama mi som var så vennlig å sende med meg laboratorietestpapiret hjem....kan jo føre på alle tester jeg vil jeg nå. ..(kommer ikke til å gjøre det).
Opprinnelig lagt inn av Trj, her.
Ok, skjønner at det er noen variabler som må tas hensyn til. Nyttig å vite om dette. Hadde noen skremmende Boots-målinger i vår som jeg kanskje nå forstår bedre. Oppdater oss når dette er gjennomført. Lykke til ! 
Det skal jeg gjøre, vet du....Mulig jeg gjør en kolesteroltest senere uten å ta bort fettet jeg vanligvis konsumerer.....
Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.
Triglyserider, som egentlig skal inngå i en fullstendig blod-lipidprofil skal taes med 12 timers faste.
Og det er begrenset hvos mye du får endret på resultatet på noen dager skulle jeg tro.
24 timer med ikke overdrevet fett inntak burde kanskje holde?
Det eneste jeg har opplevd selv er denne effekten fra kokosolje, som sagt...
Ja, jeg skal være fastende og alle parametre er med i kolesterolpakken lovte doktordama mi. Hvis ikke er hun ille ute. ..

Sist redigert av Bestemamma : 03-07-11 kl 22:08.
|