Vis enkelt innlegg
Gammel 03-07-11, 22:29   #17
FrkMarge
Seniormedlem

FrkMarge sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Utfordring: Hyttetur ... Hjelp!

Prøver jo å ikke se problemene her da
Trenger bare noen tips... særlig middag.

Vet jo at det går fint an å lage middag, men jeg vil helst også ha ferie...., så håper å finne noen skikkelig lettvindte middagsalternativer.

Her hjemme lager jeg alltid middag fra bunnen av, men det blir så tungvindt der ute. Her hjemme er jeg jo vant til å ha 4 kokeplater + stor stekeovn og å kunne bruke alle tingene samtidig.
Jeg har altså ikke lagringsplass til ferdiglaget mat til 4 stk i en hel uke, hverken her hjemme eller på hytta, så å lage feridig mat og ta med er veldig vanskelig. Vi har et lite kjøleskap med en bitteliten fryser som allerede er full av en hel masse ting som jeg ikke kan spise
(også har vi et ganske irriterende problem med 8-åringen som nesten nekter å spise annet enn KH... han lever på pasta, ris og noen grønnsaker + farsemat ... prøver å gjøre noe med det, men er ikke lett)

Men det jeg har bestemt meg for:
Frokost er greitt. da spiser jeg egg til den store gullmedalje, og supplerer med bacon, skinke og fisk.
De andre får brød og pålegg som vanlig.
Jeg tør ikke begi meg ut på brøderstatninger fordi brød er en av mine store kh-feller og om jeg venner meg til at "brød" er greitt er jeg redd jeg mister kontrollen....
*Kokt/stekt laks med grønnsaker (eventuelt litt fiskepudding ved siden av for podens del)
*Grille div kjøtt + pølser til unger og mann med salat til (håper på oppholdsvær...)
*Kyllingfillet i fløtesaus (kommer til å savne villris til den, men men).
*Hjemmelagede kjøttboller m salat til meg og ris/pasta til resten.
*taco kanskje...???

Men mangler jo minst 3-4 alternativer her...
Savner å kunne lage fiskeboller, ferdigpizza, hamburger, pommes frittes og pølser, pølser i brød.... alt som er lettvindt

FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat