Sv: Skal ta kolesteroltest, trenger råd...
Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.
Langtidsblodsukker er det samme som HbA1C. Det tas som en helt vanlig blodprøve, men forteller noe om gjennomsnittelig blodsukker de siste 4-6 ukene. c- peptid sier noe om insulinresistens og er en naturlig del av "pakka", syns jeg!.
Vanlig fastende blodsukker tenkte jeg det ikke var nødvendig å nevne, da det er naturlig å ta dersom pasienten likevel møter fastende! Både fastende bls og langtids kan de kjapt kunne lese av på de fleste legekontor uten å måtte vente en uke på resultatet.
Reaktiv hypoglykemi er relativt sjeldent og behandlingen er jo nettopp lavkarbo. Så om man fortsatt har symptomer selv om man spiser ketogent, er det nok noe annet som er årsaken til disse!
Har du målt blodsukkeret ditt hver halve time etter et karborikt måltid og sett blodsukkerverdiene gå i været for så å falle brått og brutalt ned til under 3?
Eller gjort det samme etter et måltid med lite karber?
Tusen takk Kitt ! Da skal jeg be doktordama mi (liker henne så godt ) om å tilføye HbA1C og c-peptid på prøvearket mitt......
Etter at jeg begynte med LCHF har jeg blitt myyye bedre av de symptomene som har med kroppen å gjøre. Det mentale/emosjonelle hadde også vært bedre om jeg ikke hadde hatt en enorm kjærlighetssorg gående og herjende med meg...
Men nei, jeg har ikke blodsukkerapparat så jeg kan ikke få målt om jeg ikke drar på besøk til min mor....litt langt å dra, og jeg har ikke bil for tiden....
Nå når jeg er på LCHF kjenner jeg at jeg ikke faller i blodsukker etter måltider, men har i mange, mange år følt meg elendig en stund etter høykarbomåltider. Da syntest jeg faktisk det var mye bedre ikke å spise i det hele tatt...da var i det minste blodsukkeret stabilt...

Sist redigert av Bestemamma : 03-07-11 kl 23:56.
|