Vis enkelt innlegg
Gammel 04-07-11, 10:53   #8680
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 52
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Det er sent og jeg er ikke helt i form. Kan noen gi meg et vettugt svar og noen linker som svar til dette fra en som mener at en kalori alltid er en kalori selv om den har lite karber:

Det er nok en litt forenklet utgave som står på trykk noen gange. Vektreduserende lavkarbodietter handler om lite karbohydrater sammen med et lavt kaloriinntak.

Jeg ville kjørt på at proteiner, fett og karbohydrater har ulik virkning i kroppen da en kropp ikke er en forbrenningsovn. Fett trigger leptin (???), karbohydrater trigger insulin og proteiner går mye bort i varme under omdanning (kan ikke kjemien bak)... Så siden de ulike næringsgruppene virker forskjellig og avhenger av ulike hormoner er det ikke urimelig at de virker ulikt hos ulike personer. Og så selvfølgelig - utfordre personen til å bevise at "1 kcal = 1 kcal" i hvilken somhelst kropp... Spør gjerne om hvordan dette vil fungere hos en person som har diabetes.