Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av smgj, her.
Jeg har vært begge steder.
Jeg trives best i Thailand. Syntes det var enkelt og trygt og komme seg rundt. Folkene er vennlige og det er lite kriminalitet. Men - det er sterk mat der og opplevelsen avhenger av hva du selv ønsker.
Om du vil ha en ekste lat ferie - ikke reise noe særlig rundt eller kun reise på "ferdige opplegg" så er Mexico fint. På all-inclusive er som regel resorten så flott og stor at man ikke trenger å dra utenfor (må sjekke resorten så nøye som det lar seg gjøre først). Jeg opplevde Mexico som mer utrygt på egen hånd. Det er tilpasset for at man som turist ikke skal trenge å menge seg med folk utenfor restorten. Så om man ønsker å loffe litt på egen hånd så opplever jeg Thailand som et bedre valg. Om man vil ha en lat, bekymringsløs ferie hvor man blir tatt vare på så er vel Mexico bedre...
Det kan være litt kjølig i Mexico på den tiden om du er uheldig. Jeg regner med det er Thulum eller distriktet i nærheten dere har tenkt på?
Jeg er overhodet ikke kjent noen av stedene, jeg vil bare ha et fint sted hvor jeg kan sole meg, bade og slappe av (og spise god mat ) i 14 dager Vi har sett på Playa del Carmen i Mexico, eller Khao Lak eller Patong i Thailand...
|