Vis enkelt innlegg
Gammel 07-07-11, 10:38   #20
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Denne metthetsfølelsen som alle snakker om?

Jeg spiser ofte to kokte egg med 20-30 gram smør til frokost og er mett halve dagen. Men om jeg velger en frokost av samme "størrelse" men med grønnsaker eller mye meieriprodukter, så er jeg slett ikke mett så lenge. Alt er individuelt, vi reagerer forskjellig på forskjellige matvarer, og har forskjellige "trigger foods" som kan øke sultfølelse. Dessuten er jeg både kort av vekst og sykdoms-inaktiv, og det vil også påvirke hvor mye jeg trenger å spise, og gjøre en eventuell sammenligning med meg ganske skeiv for en normalhøy og normalfrisk person. Mange faktorer å ta hensyn til hvis man vil begynne å sammenligne matinntaket sitt med andres.

Og, som Photobscura sier, det er ikke alltid så godt å vite hva skrotten driver med som den ikke forteller deg om på andre måter enn økt eller minsket sultfølelse. Jeg har i alle fall pålagt meg selv å lystre sultfølelse når den måtte dukke opp - så iblant har jeg dager hvor jeg spiser det tredobbelte av hva jeg ellers gjør. Spesielt like før menstruasjon.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat