Vis enkelt innlegg
Gammel 07-07-11, 11:13   #6
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Medisiner en vet kan bremse vektnedgang?

Opprinnelig lagt inn av Kathja, her.

takk for alle svar

litt greit å sjekke ting ut,i tilfelle en skulle stå litt fast i perioder.
Fant dette ang.pinex forte:

Ved redusert tilgang på karbohydrat og høyverdig protein er sikkerhetsmarginen for toksiske leverreaksjoner mindre enn ved normal ernæringstilstand.
Så den kan gi litt usj overdosering og dosering må justeres ,om jeg leser rett.

Jeg la også merke til den delen av pakningsvedlegget sist jeg gikk på pinex forte. Justerte verken dosering eller kosthold. Det viste seg å uansett ikke være effektivt for den plagen det skulle lindre/fikse, men jeg ble ikke dårligere av den enn jeg ble tidligere, på høykarbokosthold. (Og da handler det mest om forstoppelse.)

Hva angår bremset vektnedgang - pinex forte er i kategorien betennelsesdempende som kan midlertidig bremse litt, men dersom du må bruke det, har du sannsynligvis en smerte/stresstilstand i kroppen allerede. Og det kan i alle fall bremse vekttap! Stress er den verste fienden! Så jeg ville uansett valgt å ta medisinen min.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat