Sv: Denne metthetsfølelsen som alle snakker om?
Opprinnelig lagt inn av vibsen, her.
Det er akkurat der jeg sliter litt. Jeg burde ha omtrent samme mengde protein som deg. Har lagt inn på diett.no, og kommer lett ut med rundt 90 g. På en "storspiserdag" kan jeg runde 110-120 g, og muligens mer også. Det hjalp når jeg begynte å spise mer eggeplomme enn eggehvitte, men allikevel blir det jo mye. Jeg spiser 70-80 % fett (jeg har lagt meg på under 50 g kh for å ha noe å gå på, når jeg regner etter spiser jeg vanligvis 20-30 g pr. dag, vanligvis rundt 5%, i hvert fall godt under 10%). Jeg må rett og slett ha ganske store mengder mat for å holde meg mett foreløpig, men ut fra det du sier øverst om at det skal store mengder til, fortsetter jeg nok som jeg gjør midlertidig. Jeg lurte bare på om dere hadde noen triks dere brukte på "spisedager" for å ikke komme for høyt i proteinmengde.
Nå vet jeg ingenting om ditt aktivitetsnivå, men anser mitt som lavt til middels. Jeg går en del, og trener litt yoga hver dag. Er du aktiv kan du godt plusse på 0,5 gram til på hver normalvektkilo. 
Og som sagt, det skal en del til, og glukoneogenese er en kostbar prosess som kroppen ikke gjør i unøde.
Jeg har ingen triks, altså, annet enn å spise godt med fett, hvilket jeg ser du alt gjør.

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|