Vis enkelt innlegg
Gammel 07-07-11, 17:51   #9
plastbox
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 39
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Diabetes og lavkarbo

Får slenge meg på jeg også da. Type 1 diabetes, møkk elendig kontroll når jeg spiser nøyaktig sånn sykehusets "spesialister" og Diabetesforbundet forkynner at man skal spise (minst mulig fett, lite og magert kjøtt, mest mulig potet og brød). På en slik diett tok jeg 26 enheter langtidsvirkende hver kveld i tillegg til 25-30 enheter til hvert måltid, dette på tross av at jeg på den tiden trente beinhard styrke som er svært bra for insulinsensitiviteten.

På lavkarbo klarer jeg meg med 32 enheter 24-timers Levemir hver kveld før sengetid, og langtidssukkeret er langt bedre. I tillegg er følinger så godt som eliminert, da 24-timers insulin virker så sakte at det bortimot er en umulighet å bli overrasket av plutselig blodsukkerfall.

Dog.. jeg må innrømme at jeg i perioder er særdeles dårlig på å holde denne typen kosthold. Ikke fordi maten ikke er fantastisk, men fordi selv noe så enkelt som å steke egg og bacon er en utrolig utakknemlig jobb når man både kokkelerer, spiser og rydder i eget selskap. xP

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat