Vis enkelt innlegg
Gammel 07-07-11, 23:21   #1
krokodillen
Medlem

krokodillen sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Reaksjon på glutenmel?

Jeg prøvde en lavkarbooppskrift på pitabrød, og dermed glutenmel for første gang.

Men jeg lurer på om det ikke var bra for meg å spise det. Fikk ikke sove, uro i kroppen, mye kramper i beina.

Glutenmel var det eneste nye jeg prøvde den dagen, ikke prøvd det ellers.

Før jeg begynte på lavkarbo var det vanlig at jeg ikke fikk sove, på lavkarbo sovner jeg alltid på få minutter. Rekker knapt å begynne på en tankerekke! Før brukte jeg 1-2 timer på å sovne. Alltid, ja! Selv som skikkelig sliten.

Før jeg begynte på lavkarbo hadde jeg også mer gluten i kostholdet, fra grovbrød. Spiser ikke sånt nå, bare litt fiberplus eller fiberrik knekkebrød, men det er en liten mengde.

Lavkarbo pitabrødene var en flashback til tidligere tiders innsovningstrøbbel, men egentlig verre, med merkbar uro og kramper, våknet på natta av kramper i beina.

Rart? Eller kan glutenintoleranse gi slike utslag?

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat