Vis enkelt innlegg
Gammel 08-07-11, 08:41   #11
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Tilvenning av progressive briller?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hva med å teste det jeg har gjort?? Få det som kalles for monovision. Mitt høyre øye er tilpasset lesing på avstand, mitt venstre for avislesing. Funker perfekt!

Jeg har denne løsningen både på briller og linser, jeg trenger det ikke ennå, men jeg forbereder meg. Dette blir bare mer og mer vanlig.

Har aldri hørt om det engang jeg Men, jeg skal gi disse brillene en god uke eller så til, så skal jeg søren meg undersøke mer om monovision

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Det kan sikkert være greit å gi det et par uker for tilvenning - men ikke ta for gitt at brillene skal være riktige for deg, heller. Jeg gikk rundt med progressive briller i 2-3 år inntil jeg ble oppmerksom på at jeg satte dem skeivt på når jeg skulle jobbe med data eller andre ting på nært hold, slik at jeg kunne se gjennom "feil" bit av brillen. Den neste optikeren jeg dro til syntes det var ekstremt merkelig at jeg hadde fått den progressive brillen i utgangspunktet, og mumlet noe om billigkjeder og motediller... såå jeg har aldri brukt Brilleland eller lignende igjen, og er svært fornøyd med alle ikke-progressive briller jeg har satt på mine hornhinne-skjeve nærsynte øyne i ettertid.

Brilleland sier du... *plystreplystre*

Jeg har også skjeve hornhinner, kanskje jeg burde be om en time hos en skikkelig øyelege, få sjekket øynene skikkelig. Jeg har også dårlig muskulatur i det ene øyet, noe som gjør at jeg bruker litt tid på å fokusere skikkelig.

Dette er mer merkbart nå enn tidligere. Ikke veldig gjennomtenkt å bare stikke innom den brillesjappa som ligger mest beleilig til, tydeligvis

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat