Sv: Om bremykt og tran og sånn ...
Sitat:
Synes nemlig å huske at omega 3 er viktig for utviklingen av hjernen til baby....
Det stemmer Dette kommer opp hver eneste kontroll vi har hos lege på helsestasjonen. Legen skryter uhemmet av at sønnen vår får tran (og ikke bare D-vitamindråper) og henviser til studier som har vist at det virker positivt på utviklingen av hjernen. Så det er bare å begynne å gi tran med en gang. Det kan godt hende at det kommer opp igjen de første gangene, men ikke gi opp for fort. Sønnen min trengte 6-7 smaksprøverunder før det gikk ned. Vi prøvde å gi ham bare hver 3-4 dag i begynnelsen for at han ikke skulle få helt skrekken og supplerte med D-vitamindråper inntil han fikk ned tranen. Nå elsker han tran og hadde sikkert drukket hele flaska om han hadde fått lov 
Møllers tran skal visst være av dårlig kvalitet. Vi har brukt litt møllers, men gått over til Apotekets tran. Jeg aner virkelig ikke om denne er bedre, men den kommer med sitronsmak som sønnen min elsker. Vi har dog ikke prøvd å gi ham uten sitronsmak, det kan jo være at han liker det nå (likte det ikke da vi innførte tran først). Kanskje vi skal prøve Eskimo Kids når tranflaska er tom 
|