Vis enkelt innlegg
Gammel 08-07-11, 13:26   #31
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Om bremykt og tran og sånn ...

Jeg har litt sånn ambivalente "følelser" (i mangel av et bedre ord) når det kommer til sol. Det er mye hudkreft i familien min, så jeg er nok over gjennomsnittet opptatt av solkrem (Derfor syns mannen min at det var ekstra komisk da jeg for noen uker siden klarte å bli kraftig forbrent selv fordi jeg var mer opptatt av å løpe etter guttungen med faktoiren og glemte helt å smøre meg selv ). Samtidig vet jeg jo at sollys er den aller beste kilden til D-vit, så jeg passer på å selv være bittelitt i solen uten faktor (Jeg kjenner jo når det er nok, det gjør jo ikke sønnen min). Selv har jeg hatt D-vitaminmangel i flere år, og får ikke opp nivået tilfredsstillende selv med mangedoblet dose tilskudd. Vet ikke om evnen til opptak av D-vitamin kan være arvelig, men jeg gir ekstra tilskudd av D-vitamin i form av tran til Trym for sikkerhets skyld. Så vidt jeg har skjønt i det siste så er de norske anbefalingene når det kommer til D-vitamin altfor små.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat