Sv: Magetrøbbel
Når det gjelder stoffskiftet, så klarer jeg ikke å få det innenfor normalen, selv etter tre år på Levaksin. Er slapp, fryser, har vondt i muskler og ledd, hjertebank, etc., så jeg er ikke i form akkurat .
Jeg venter nå på svar fra Aker på en gentest, THR, for å sjekke om jeg er resistent. Jeg har høy TSH (5,0) og høy FT4 (22,9). Når TSH`en min var 7,5 i november, var FT4 på 23,6. Økning av Levaksin gir meg enormt med overdosesymptomer, så det er snakk om å ta meg av Levaksin og bare bruke Lio/T3.....
Legen jeg var hos i dag (ferietid = vikar) er faktisk den første jeg har vært hos som mente jeg har feber, selv om jeg bare hadde 36,8. Videre er hun den første som reagerte på vekttapet mitt. Min BMI er nå nede i 17,7 selv om jeg spiser som en hest (ligger mellom 2100 og 3600 kalorier pr dag der ca 70 % er fett).
Hun reagerte på at det ikke var bestilt kolioskopi (usikker på om det er slik det skrives) og bestilte det. Videre skal jeg sende inn avføringsprøve og få tatt en hel haug (15-20 kryss på skjemaet ) med blodprøver på mandag (her kan vi ikke ta blodprøver på fredager pga de må sendes).
Neste fredag skal jeg tilbake til henne for da er prøvesvarene klar. Det ble også tatt en urinprøve som var fin, og en som skal dyrkes.
Ifølge legen er problemet sannsynligvis i tarmen og det kunne visst også være noe auto-immunt . Trodde jeg hadde nok på lista mi med det jeg har, men neida.......
Hun mente forresten det var positivt at jeg gikk på lavkarbo, og mente jeg ikke skulle forandre noe i kosten min enda iallefall.