Vis enkelt innlegg
Gammel 08-07-11, 21:58   #24
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Best før dato på Udo's Choice

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Kjøtt snuser jeg meg til om det er ødelagt selv om det er utgått på dato. Sjelden jeg kaster kjøtt.. Men kjøttdeig har jeg ofte kastet, både før og etter dato..

Så vidt jeg vet er kjøttdeig ganske utsatt for bakterier pga at den kvernes, så om man er uheldig kan den bli sur før den går ut på dato. Jeg synes for øvrig de har VELDIG lang holdbarhetsfrist på akkurat kjøttdeig, jeg sto i butikken i dag og så på kjøttdeig som var produsert 30.06 og var grålig og uappetittlig, likevel hadde den frist frem til 21.07 eller noe sånt hvis jeg ikke husker feil ...

Sånn sett er det en veldig god ting at det ble forbudt å bruke CO2 for å holde maten rosarød og "fersk", nå ser vi hva vi får. Jeg leter meg alltid frem til den ferskeste kjøttdeigen, og kjøper sjelden hvis den er over tre dager gammel. Jeg synes fortsatt det er synd med tanke på all maten som kastes, men kjøttdeig er og blir et produkt jeg er skeptisk til etter e.coli-utbruddet for et par år siden og det som kom frem da angående produksjonen

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat