Vis enkelt innlegg
Gammel 09-07-11, 17:24   #12
Josefa
Juniormedlem

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Norge
Josefa er på en erverdig vei

Sv: Nettavisen/klikk.no: Lavkarbo ukemeny?

Jeg er veldig veldig enig med Cyan her, og forsåvidt dere andre som støtter denne artikkelen. Det er nettopp denne følselsen av "det er ikke ekte lavkarbo om det ikke er ketogent" som får mange av oss her på forumet til å føle oss litt utenfor fordi det virker som det ikke er "bra nok å bare spise lavere karbo". Jeg er en normalvektig jente på 170, 55 kg, og trenger ikke gå ned i vekt, men har tatt av 24 kg på egenkomponert lavkarbo. Noe ala disse menyene her, med moderat fett og litt rom for en frukt i ny og ned.. Og nå som jeg er på vedlikehold spiser jeg alt fra 20-100 g karbo daglig, men anser fortsatt meg selv som en som spiser lavkarbo. Om jeg sammenligner med hvordan jeg spiste før vektnedgang, så er det store forskjeller!

Jeg tror nok at de aller fleste med vanlig norsk kosthold vil si at dette er en betydelig redusering av karbohydrater for dem, samt at den er en realistisk meny fordi vi vet at veldig mange sliter med å gi opp brødskive til frokost, noe dette opplegget gir rom for, samt at det er en fin sammenstilling av nœring. Og dette er da uansett et steg framover- mye bedre enn de menyene som fraråder egg, avokado og laks og sier "spis knekkebrød og gulrøtter!"

Josefa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert / Paleo Svar med sitat