Vis enkelt innlegg
Gammel 09-07-11, 22:46   #1933
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av Metalgirl, her.

Jeg må stille noen spørsmål som sikkert er besvart tidligere jeg da, som rookie på fase 1.

Har egentlig vært en helt grei første dag (bare 59 dager igjen av planlagt diett..... let the countdown begin). Pannekake til frokost. Praline-bar til lunsj. Pasta med en laksefilet og masse grønnsaker til middag idag. Det var SYKT mye pasta, er jo faktisk mettere enn jeg pleier å være... det sto serveringsforslag med en laksefilet + en spiseskje fløte. Er det ok?? Ble veldg mye mat. Kanskje man kan dele den middagen i to og spise resten senere? Skal jo ha 5 måltider pr dag, kanskje dumt å dele opp middagen i 2 hvis jeg da får i meg for lite.

Også lurte jeg på dette med å gå på café, er det greit å ta seg en kaffe latte? Er jo med lettmelk, men ødelegger det dagens kaloriinntak? Hvis man bytter ut et måltid med det?

Og SÅ lurte jeg på om det er greit å steke pannekaken med litt cocosa, prøvde å steke uten noe, og da ble pannekaken sittende fast i stekepannen så jeg ikke fikk snudd den... kjipt å måtte kjøpe en bedre stekepanne i tillegg til de pengene jeg nå har brukt på produkter og ikke minst grønnsaker for endel hundrelapper.

Også disse fantastiske soyanøttene. Er en pose et måltid?

Håper dere har tid til å gi meg noen tilbakemeldinger på deres erfaringer, kjente idag at jeg var veldig glad for dette forumet! Mange tanker som oppstår når man skal prøve noe nytt.

Bare spør, det er jo slik vi lærer alle sammen
Kjekt å høre at dag 1 har gått så bra

Grubbeline har jo svart på det meste, så jeg tilføyer bare følgende;
Først dette med pannekakene - JA, du kan gjerne steke i cocosa (kokosfett)
Ikke vær redd for fett, som det står i informasjonsfolderen så skal vi bruke f.eks. olje på grønnsakene/salaten = vi skal ha fett som en del av opplegget.
Pannekakene kan forøvrig også stekes i vaffeljern

Kaffelatte på kafé derimot bør unngås, kaffe i seg selv er ok men da helst koffeinfri.
Te eller litt sukkerfri brus/saft er også ok, men helst bør drikke bestå av vann (kan bruke litt lime/sitron som smak)

Ellers vil jeg bare gjennta mitt faste mantra om krydder i alle former, det kan redde mange av rettene du kanskje ikke liker første gang du prøver dem.
Kanel, vanilje (ekte), kardemomme, kakao og allehånde kan være gode smakestilsetninger i alle sjokoladeprodukter samt dessertene.
Alle vanlige "middagskrydder" inkludert chilli og hvitløk kan brukes i alle middagsproduktene, men unngå krydderblandinger da de ofte inneholder sukker i en eller annen form.

Stå på videre

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat