Sv: Feit og trøtt på LCHF!
Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.
Det kan hende du tåler meierismør selv om du ikke tåler andre meieriprodukter - lurer på om det var Photo som sa noe om det tidligere? Uansett er det greit og legge en plan for hva du utelater - slik at du ikke utelater ALT på en gang for da finner du ikke utav hva det var som trigget problemet i utgangspunktet 
Jepp! Jeg har melkeproteinintoleranse, og det er ofte proteinet i meieriprodukter som utgjør partystopperen. Meierismør tåler jeg fint, heldigvis. Nå får jeg allergiske reaksjoner av særlig ost (rosacea-aktige utbrudd i ansiktet, dårlig mage etc), så for meg er det klokkeklart at dette er noe jeg ikke skal ha for mye av. Syrnede melkeprodukter går greit i små doser, fløte igjen er katastrofe for magen ... Men om man tåler meieriprodukter, så synes jeg man godt kan bruke det. Det beriker kostholdet, men det kan være greit å begrense seg noe. F.eks i Atkins induksjonsfase kan man spise drøyt 100 gram ost daglig, i tillegg (om jeg ikke husker HELT feil) 3 ss rømme/cf ELLER fløte.
Om det kan kalles erstatning, så bruker jeg f.eks kokosmelk i gryter, lager dem litt indiskinspirert, og det er totalt snadder! Jeg lager dressinger av majones, etc, selv om jeg begrenser meg litt der på grunn av at majones gjerne inneholder dårlige oljer.
Håper du føler deg bedre snart! Det er nok helt individuelt hvor lang tid det tar før kroppen er i lage, og om du har spist strengt lavkalori før lavkarbo, så kan det nok hende at kroppen trenger ekstra god tid på seg før den er trygg på at den får den næringen den skal ha. 

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|