Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?
Hei hei!
Jeg kom hjem etter en uke i sydens sol i går. Jeg skal ikke si at det gikk lett som en plett å telle karbohydrater når jeg ikke kunne ha full kontroll over hva maten jeg valgte egentlig inneholdt, men jeg har vært superstreng og gjort så godt jeg har kunnet.
Det var dog ikke enkelt å forstå at jeg ikke skulle ha chips til maten og at jeg heller ønsket ekstra grønnsaker eller salat. Stort sett fikk jeg ikke noe ekstra. Noe som resulterte i at jeg ikke ble mett av det jeg spiste. Det i seg selv ble ganske vanskelig når fristelser som is, deilige desserter og annet stod i kø. Over alt.
Med en kjæreste med på tur som unnet seg alt hva han hadde lyst på, ble min standhaftighet virkelig satt på prøve. Jeg er fornøyd med at jeg presterte til bestått, men lett var det ikke.
Ingen is. Ingen kaker. Ingen desserter - med unntak av en halv... jeg unnet meg tiramisu etter en av middagene, men tok kun en halv servert porsjon. Ingen øl, nesten ingen søte paraplydrinker. Kun to faktisk på hele uka. Ingen potetgull og og og. MEN en halv neve med nøtter på stranden og rødvin til maten tre av kveldene og da mer enn kun et glass.
Hvordan det har gått med vekta? Vel. Jeg nekter å gå på den før i morgen. Kroppen skal få anledning til å regulere seg litt etter nattflyging og det hele, men jeg tør mene at jeg ikke har gått opp noe nevneverdig.... og det er jeg selvsagt glad for. Nå er jeg mest fornøyd med at jeg motstod de fleste fristelser og det helt greit. Så lenge jeg kunne spise meg mett på lovlig mat, var det greit. De dagene jeg ikke ble mett, var det ganske vanskelig... men det gikk det også.
Nå er jeg hjemme på eget kjøkken og kan spise min mat til jeg blir fornøyd og mett. Jeg har bestemt meg. Denne måten å spise på er rett for meg.
|