Vis enkelt innlegg
Gammel 10-07-11, 15:52   #1
Cookie Monster
Juniormedlem

Cookie Monster sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Drammen
Cookie Monster er på en erverdig vei

Demotivert og lei!

Håper noen kan komme med noen trøstende ord..

Når har jeg fulgt Ketolyse-kuren i litt over 3 uker. Dem første uka gikk jeg ned 2,5 kg og var kjempefornøyd. Etter det har derimot vekta stått stille. Det vil si, den hikker opp og ned med ca 400 gram. Det er de samme begredelige tallene hver eneste gang. Jeg mister cm, men ikke kg. Er dette normalt? Jeg har forsøkt å lese litt her inne, og har tatt med meg de tips jeg kan finne. Jeg har f. eks økt mengden grønnsaker, uten at det har gjort noe. Jeg ligger på ca 75% fett, 20% protein og 3-5% karohydrater. I tillegg går jeg en 30-45 min tur hver dag, med mye bratte bakker og et jevnt tempo. Med unntak av en kveld i starten av uke 2 hvor jeg hadde så halsbrann at jeg spiste en youhurt, så har jeg ikke hatt noen sprekker. Jeg har holdt meg unna kunstige søtningsmidler og andre ting som er regnet som partystoppere, uten at det heller ser ut til å ha noen effekt.

Nå skal det sies at jeg har mistet en del cm både her og der, men jeg sliter med å tro på det så lenge vekta står stille. Jeg er hele tiden usikker på om jeg kanskje har målt feil, gjorde det annerledes siste jeg målte ect. Så det har ikke fungert som en særlig trøst.

Jeg vet at jeg ikke har holdt på lenge, men å gå på vekta og alltid finne samme tall er demotiverende. Noe av det jeg sliter med i forhold til slankekurer er nettopp å holde på motivasjonen, så dette begynner å gange på meg. Det er sånn at jeg hele tiden går og flørter med å gå over til lavkalori, for jeg syntes faktisk det har gått raskere tidligere.

Er det noen som har en forklaring/råd/trøstende ord, så tar jeg gjerne i mot..

Sist redigert av Cookie Monster : 10-07-11 kl 15:54. Årsak: Skrivefeil
Cookie Monster er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat