Vis enkelt innlegg
Gammel 11-07-11, 00:07   #1
maain
Nytt Medlem

Medlem siden: Jul 2011
maain er på en erverdig vei

Skal begynne på lavkarbo for første gang!

Hei!
Har planlagt å begynne på lavkarbo eller "deffing" nå. Har drevet med styrke trening i et par år, så vil få av litt fett for å få mer deffinerte muskeler. Er ikke mye som må bort, og ville ikke si jeg er overvektig. Ser tegn til en sixpack, men vil gjerne få den tydligere, samt andre muskelgrupper. Ergo, målet mitt er å gå ned 3-5 kg fett (hvis det holder?) og ikke miste muskeler, men helst bygge.

Derfor har jeg noen spørsmål jeg trenger svar på for å komme i gang..

Har skjønt at det er dumt å kutte altfor mye i starten, for da går kroppen i sparemodus. Vet derfor ikke hvor mange kcal jeg bør legge meg på? Blir veldig vanskelig å regne ut hvor mange kcal jeg har ligget på til vanlig da dette er veldig variert, og planen var å begynne på i morgen, da jeg bare skal være på hytta og trene og jobbe i 6 uker. Så jeg får ikke tatt noen dager nå å sjekket... www.tn.no 's kalkulator for kalori inntak sier jeg skal ha dette med min vekt på 78 kg for vektnedgang.
Ditt daglige kaloriinntak: 2184 kcal
Protein: 195 gram
Fett: 73 gram
Karbohydrater: 187 gram

Syns dette hørtes mye ut, men den følger vell 28* per kg kroppsvekt. Hva syns dere jeg bør legge meg på? trent styrke 2-3 ganger i uka siste tiden, men under lavkarboen vil jeg gjøre 3 styrke, 2-3 "aktiviteter" ( noe spinning, intervaller, noen lange turer, fotball osv.)

2). Var ikke klar over at det fantes så mange forskjellig metoder for lavkarbo. Hvilken vil dere anbefale for en som skal gå ned relativt få kilo, og beholde muskelene? Leste i tråden "styrketrening og lavkarbo" at ketogen diett fungerte bra for folk som trente styrke. Så har tenkt litt på denne, men skjønner ikke helst hva den går ut på! Hvor mange karbohydrater kan jeg maks spise? 40 g, 100g ?

Vet at hvis jeg skal klare dette må jeg ha en presist antall kcal, (protein, fett og karbs) jeg skal ligge på så setter stor pris på hjelp

Takk på forhånd for svar, helst ikke glem å svare på alle spørsmålene Er klar for å veie maten jeg spiser og droppe ut søtsakene!

hvis det kan være nyttig veier jeg 78 kg, er 19 år og 178 høy, mann.

Sist redigert av maain : 11-07-11 kl 00:07. Årsak: merbedre tittel
maain er avlogget   Min kostholdsfilosofi: statens Svar med sitat