Sv: Fordeling av makronæringsstoffer
Trives du og er velfungerende på denne fordelingen er den vel ikke feil for deg. I hvert fall ikke om du får i deg de mikronæringsstoffene du trenger fra dette. Lytt til kroppen. (Det som jeg personlig opplever som vanskelig er å overhøre kroppen når den sier "jeg vil ha sjokoladekake nå" og å lytte mår den mumler "det hvetemelet i forrige uke gjør meg fremdeles ikke godt..." Altså - det er vanskelig å skille mellom munnens lyster og kroppens behov.)
Jeg ligger antakeligvis nært dine verdier (har ikke telt så jeg kan ikke si det sikkert) da jeg spiser en del frukt i tillegg til grønsakene og til og med også ett måltid med litt ris eller potet daglig. (Null brødvarer, null sukker, lite melkprodukter om man ser bort fra smør.) I sommer har jeg tenkt: La karbohydratene mine i all hovedsak være jordbær. 
Jeg tror at ingen av de diettene som finnes kan kreve å være "veien, sannheten og livet" for alle. Men at de fleste nordmenn på standardkost har godt av å fjerne 90% av sukker, mel og "juksevarer" (erstatningsvarer, ferdigmat og sånt) fra sitt kosthold og heller innføre rent kjøtt, fisk, egg, fett, grønt - og andre rene råvarer.