Vis enkelt innlegg
Gammel 11-07-11, 10:28   #3
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Fordeling av makronæringsstoffer

Trives du og er velfungerende på denne fordelingen er den vel ikke feil for deg. I hvert fall ikke om du får i deg de mikronæringsstoffene du trenger fra dette. Lytt til kroppen. (Det som jeg personlig opplever som vanskelig er å overhøre kroppen når den sier "jeg vil ha sjokoladekake nå" og å lytte mår den mumler "det hvetemelet i forrige uke gjør meg fremdeles ikke godt..." Altså - det er vanskelig å skille mellom munnens lyster og kroppens behov.)

Jeg ligger antakeligvis nært dine verdier (har ikke telt så jeg kan ikke si det sikkert) da jeg spiser en del frukt i tillegg til grønsakene og til og med også ett måltid med litt ris eller potet daglig. (Null brødvarer, null sukker, lite melkprodukter om man ser bort fra smør.) I sommer har jeg tenkt: La karbohydratene mine i all hovedsak være jordbær.

Jeg tror at ingen av de diettene som finnes kan kreve å være "veien, sannheten og livet" for alle. Men at de fleste nordmenn på standardkost har godt av å fjerne 90% av sukker, mel og "juksevarer" (erstatningsvarer, ferdigmat og sånt) fra sitt kosthold og heller innføre rent kjøtt, fisk, egg, fett, grønt - og andre rene råvarer.