Vis enkelt innlegg
Gammel 11-07-11, 17:00   #1
nightly
Medlem

nightly sin avatar

Medlem siden: May 2010
Alder: 39
nightly er ny på veien

Et par spørsmål til de som lever på Generell lavkarbo

Ja, nå ble ikke det bare spm til de på generell lavkarbo, så håper alle som vet noe kan komme med sin mening
Leste i sted at man da kan innta opp til 100 g kh pr dag og da lurte jeg på om man da kan ha en potetmiddag (ala en lettsaltet torskefilet, hollandais/hvitsaus/fett og et par små poteter, ca 100-150 g?
Eller er kh fra poteter uansett fy?

Sitat:

Mange av de som har som hovedhensikt å gå ned i vekt velger som oftest en ketogen diett med inntak opp til ca 25 kh pr dag, en god del er i ketose helt opp til 50 kh pr dag. De som ikke ønsker å leve ketogent, samt mange på vedlikehold spiser 30–60 kh pr dag. De aller fleste ligger på under 72 kh pr dag, ref. Lutz (Boka: Bedre uten brød).
Tommelfinger regelen er at jo mer kh dess mindre fett, men den generelle oppfatning er at man ikke behøver å redusere fettforbruket før man overstiger 72 kh, ref. Lutz

Er dette realiteten altså? Mange er i ketose helt opp til 50kh pr dag? For mitt inntrykk etter sniklesing her inne, er at mange må under 15 kh...?

Og 72kh, trodde det var stort inntak jeg.. Kjenner jeg blir litt forvirret her:knegg:

"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt

Sist redigert av nightly : 11-07-11 kl 17:06.
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat