Sv: Bacon/tørrfisk
Det høres jo ut som du har funnet deg noen få ting du liker, med lavt karboinnhold. Så det handler vel om å finne flere ting å ha på lista, så det ikke blir for ensidig?
Du trenger jo kanskje ikke prøve masse nytt hver dag, det må bli veldig slitsomt og overveldende?
Kan du ikke foreløpig holde deg til de få tingene du klarer å spise, og så prøve ut en ny ting f.eks. hver dag eller annenhver dag eller noe sånt?
Noen tips:
-Hva med stekt kjøttdeig? Bare stek i litt meierismør og krydre litt. Server med revet ost på. Etter hvert kan du kanskje legge til litt hakket løk, tomat, sopp, squash i biter, om du ønsker prøve deg på litt mere grønnsaker.
-Løvbiff er veldg enkelt og godt! Jeg bruker steke et par stykker, legge litt ost på den ene (norvegia eller kremost med urter) og legge den andre oppå. Lar det ligge på svakeste varmen panna til osten har smeltet.
-rugsprø inneholder visst 6 karb. pr skive. Om du ikke spiser mer enn en eller to til et måltid, men med masse smør og pålegg, så er disse kanskje ikke så ille? Om det ikke er et alternativ å bake selv.
-stekt egg og bacon? Husker ikke hva du har skrevet om dette? Jeg syntes det var rart å spise det uten brød i begynnelsen, men nå har jeg vennet meg til det og synes det er kjempegodt.
-pisket krem er godt om du skal kose deg med noe. Jeg bruker å søte med litt splenda og ha i litt vaniljepulver fra helsekosten.
Det var det jeg kom på nå, du må ha lykke til

|