Vis enkelt innlegg
Gammel 11-07-11, 20:59   #109
jvsandem
Medlem

Medlem siden: Mar 2011
jvsandem er ny på veien

Sv: Ang. lavkarboshaker

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Såvidt jeg kan se er det første pulverkuren, OG du gikk over på lavkarbokost etterpå.... Da tror jeg at jeg allerede har forklart det i innleggene over her.

Nei, det er ikke den første pulverkuren, jeg prøvde en Nutrilettkur for mange år siden. Den fikk meg ned fra ca 130 til 125 kilo før jeg ikke gadd mer. Det tok over ett år før jeg var oppe på 130 igjen, og det hadde noe med kostholdet å gjøre. Når du jobber som trailersjåfør og propper i deg et par-tre-fire poser potetgull og bortimot en kilo sjokolade i uka er det ikke rart...

Poenget var at slik du skriver det så vil du etter en pilverkur uansett rase opp i vekt igjen. Det er feil. Men dersom du ikke tar grep og legger om kostholdet, ja da vil nok de fleste rase oppover. Men det er jo det som er det fine med noen av dagens pulverkurer. Du får ikke bare kuren, du får hjelp og støtte til å legge om livsstil og kosthold. Det var faktisk eieren av Campkilo som anbefalte dette nettstedet etter endt kur, og det er fra Campkilo jeg har fått den støtten og hjelpen jeg trengte for å kutte nettopp potetgullet og sjokoladen. Og alt det andre usunne mølet jeg dytta i meg.

På samme måte som det er forskjeller på de forskjellige filosofiene inne lavkarbo er det stor forskjell på grunntanken bak de forskjellige pulverkurene også.

jvsandem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen spesiell, generelt LCHF Svar med sitat