Vis enkelt innlegg
Gammel 11-07-11, 21:15   #16
jvsandem
Medlem

Medlem siden: Mar 2011
jvsandem er ny på veien

Sv: Ost fra Firstprice

Opprinnelig lagt inn av sylwester, her.

Så og si all revet ost (til og med de dyre merkene) er tilsatt potetmel eller noe annet karbo for at osten ikke skal klebe. Jeg kjøper Landlord sin 1kg hvitost i blokk og bruker ostehøvel/rasp. Den er rimelig og er lik norvegia i karboinnhold. Når jeg skal kaste litt mer i det så velger jeg Gräddost siden den har høyere fettandel

Det går an å få revet ost som ikke kleber uten karber. Det har de i Frankrike. (f.eks. Emmental rape) Når det gjelder mat føler jeg at jeg får 2. rangs i butikkene her.

Har sjekka litt rundt dette med import av meieriprodukter, men det er jo helt idiotiske tollsatser på alt sammen.

Jeg kan forsåvidt skjønne det på ren melk og fløte, der er tollsatsene på vanvittige 400+ %, men er det noe som forsvarer en toll på 27 kroner pr kilo for oster som roquefort, gorgonzola og camembert, eller en toll på 22,39 kroner for en kilo smør av ypperste kvalitet?

Jeg kunne også tenkte meg å starte import av pølser fra Tyskland, men med en tollsats på 84 kroner pr kilo sier det seg jo selv at det ikke nytter.

Dessverre har Tine og Gilde altfor mye makt her hjemme.

jvsandem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen spesiell, generelt LCHF Svar med sitat