Vis enkelt innlegg
Gammel 13-07-11, 14:45   #28
Cookie Monster
Juniormedlem

Cookie Monster sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Drammen
Cookie Monster er på en erverdig vei

Sv: Demotivert og lei!

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Hvorfor i all verden lot du ikke katten bare sitte i skråningen? Den hadde vel kommet hjem igjen når den ble sulten nok, dere var jo ikke så langt unna heimen?

Fordi akkurat det stedet ligger ekkelt til, med mye rev, løse hunder, elektriske gjerder, biler som kjører fort, lastebiler som snur og lesser av ect. Legg til at det var den mest nervøse katten jeg noensinne har sett som var på vidvanke, så fant vi ut at det var best å få den med oss. Vi har hatt en katt som satt seg fast på ca samme sted en gang tidligere, den forsvant opp i et tre etter et møte med en hund. Da gikk vi til slutt hjem. Den katten kom ikke hjem før vi til slutt dro tilbake og hentet den en dag eller to senere. Den var på nøyaktig samme sted som vi forlot den. Jeg tror kombinasjonen av høylydte løse hunder, masse mennesker, biler, ukjente lukter (f. eks rev), bråk og det faktum at de er langt utenfor territoriet og vi plutselig er borte som gjør dem såpass nervøse at de "fryser". Uten å være ekspert på kattsk mentalitet, så virker de langt mindre selvstendige og tøffe når de er på tur med oss enn når de vandrer avgårde på egenhånd. Sikkert fordi katter stort sett holder seg til faste territorier som er deres og som de kjenner inn og ut. Når de er med oss havner vi langt utenfor disse, noe som kanskje er forklaringen på både stress underveis og en langt mer aggressiv holdning overfor ukjente mennesker.

Cookie Monster er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat