Vis enkelt innlegg
Gammel 13-07-11, 21:26   #9
Ueland
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 36
Ueland er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Cipralex og vektøkning

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

En halvliter er ikke noe å ha dårlig samvittighet for. Noen drikker mange liter dgl. Og overlever. Håper du snart ikke trenger de dumme pillenen mer og finner den trøst og trygghet du trenger hvor du kan slippe frykten og sorgen.

Angst er noe som kommer og gir bekymringer uten rot i virkeligheten, det er hovedsakelig relatert til hjernen som mangler noen stoffer(les: har ikke nok), og som dermed medfører at angst kommer. Medisiner som cipralex gir hjernen de stoffene den trenger for å fungere som normalt. Når folk får tilbake humøret får de og matlysten tilbake, og mange velger da å skylde på medisinene mens den egentlige årsaken er naturlig normal matlyst igjen.

Det jeg stusser mer på er at du varierer medisinene uten å i det hele tatt diskutere det med legen først for å høre hvordan du bør gjøre det, for så å være bekymret for litt pepsi max. Vil påstå at nye angstanfall grunnet endret medisinering er verre enn litt pepsi max.

Cipralex blir ikke lengre sponset av staten, så du kan fint be legen skrive ut not annet. Er vel et år siden jeg skiftet fra de til noe annet jeg ikke husker navnet på da prisen gikk fra en hundrelapp(?) til rundt 500 per pakke.

Jeg merket og det at matlysten kom tilbake når jeg kom tilbake i "normal tilstand". Men nå kjører jeg knallhardt på kaloribegrensning per dag og klarer dermed å unngå vekttap. (har mistet 13Kg i år, så går rett vei )

Selv drikker jeg bare lettbrus og tar en 3-4 liter annenhver helg (som varer litt ut over uken), ikke merket noe spesielt negativt i den forbindelse.

Så mitt råd: Vurder å høre med legen om et annet merke som kansje gir mindre matlyst, og la legen bestemme mengde etc. Og drikk den brusen du vil

__________________


Ueland er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori Svar med sitat