Sv: Vi som skal melde oss ut av 0,1 tonnsklubben
Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.
Joda, det går strålende Jeg er nede på 102.1 kg, altså en nedgang på 2.3 kilo på 10 dager. Her er det jeg skrev i journalen min og fettfestivaltråden i går:
Noen interressante observasjoner:
- Jeg lå på 1500-1800 kcal under platået mitt, med mye mindre fett enn nå, og gikk altså ikke ned i vekt.
- Jeg har, med unntak av 2 eller 3 dager, ligget omtrent på eller i overkant av beregnet kaloriforbruk på denne fettfestivalen
- Under denne fettfestivalen, som nå har vart i 10 dager, har jeg altså rast ned over 2 kilo (2.3 for å være nøyaktig), og det er ikke vannvekt. Jeg smugmålte midjen min i dag også, og jeg kan avsløre at der er det bra med endring på så få dager. Dette skal ikke være mulig med mitt kaloriinntak i følge lavkalorientusiastene

- Jeg har de siste dagene merket at jeg har fått kjempeenergi, og jeg har fått lyst til å bevege på meg. Det er ikke snakk om å ønske de heftigste fysiske utskeielser, men jeg har lyst (altså ikke noen burdefølelse, en ren lystfølelse) å gå turer, gjøre noen lette styrkeøvelser, litt stretching og sånt.
Dette har jeg aldri opplevd på helt ordinært ketogent kosthold, så det begynner å bli åpenbart for meg at kroppen min fungerer best med ekstra mye fett. Litt av en åpenbaring etter fire år på lavkarbokjøret Det er jo nesten en skam at det skulle ta så lang tid før jeg testet ut å gå i denne retningen med mer fett og kalorier. Før har jeg jo bare tenkt restriksjoner når vekta stagnerer eller går opp.
Men dette er jo bare snakk om en 10-dagersperiode og kan være helt tilfeldig. Nå blir det jo en liten pause i neste uke hvor jeg skal skru opp grønnsaksandelen litt for å ikke gi min stakkars mor fullstendig sjokk (dog blir det fortsatt ketogent), men det skal virkelig bli interressant om jeg ser samme trenden når jeg kjører på med runde 2 av festivalen. Den skal jo vare i en måneds tid, kanskje lengre, og det blir lettere å konkludere da
Dette var kjekk lesing! Så bra at du har funnet ut noe som fungerer for deg og din kropp!