Sv: Hva er det jeg gjør galt?
Igjen takk for gode og utfyllende svar! Dere er snille og empatiske 
Når det gjelder alkohol, så er det ikke noe jeg kommer til å kutte ut. Jeg går ut minst en gang i uken, så enkelt er det. Det har med livsstilen min å gjøre, ikke alkoholisme, bare så det er sagt :P Så hvis lavkarbo og regelmessig fyll overhodet ikke passer sammen får dere si ifra, så hopper jeg over til lavkalori og løper flere tusen meter hver dag heller. Men jeg kan selvfølgelig holde meg utelukkende til alkohol som inneholder lite eller ingen karbohydrater, selvfølgelig! Men hva er det som gjør at f.eks. vodka er så farlig da? Det inneholder jo ikke karbo. Er det på grunn av at kroppen ikke forbrenner fett, men heller alkohol dagen derpå..?
Hvis heller ikke bær er fordelaktig så stryker jeg det også. Jeg gjør enkelt og greit det som skal til(i hvert fall til en viss grad). Å kutte ut bær/banan er ikke noe problem 
Vann drikker jeg masser av fra før(og så går det mye i kaffe på jobb... For mye kaffe=ufordelaktig, eller?) og kosttilskudd tas til etterretning.
Målet mitt:
Jeg vil se bra ut. Jeg vil ha en veltrent, muskuløs og slank kropp. Jeg har bygget en god del muskler siden i høst og kommer til å fortsette med det, selv om fremgangen har vært under forventet, antakelig på grunn av lavkalori-kosthold kombinert med styrketrening som kanskje har vært hverandres fiender. Det er bare den forbanna magen som irriterer meg. Blåser seg opp og ser rett og slett overflødig ut. Tettsittende klær passer ikke helt ennå. Jeg er jo overhodet ikke feit, men jeg vil ha den flat, dermed basta.
Om jeg går opp eller ned i vekt spiller for så vidt ingen rolle for meg så lenge fettet forsvinner. Jeg tenkte at vekten var en grei indikator som kunne måle fremgangen, og ettersom jeg har trent lite styrke de siste to-fem ukene(i hovedsak pga. skade) trodde jeg det var en god måte å måle resultater.
Jeg setter meg et mål om å være der jeg skal være senest 12. august. Da begynner fadderperioden og da tillater jeg meg selv å ikke være nazi på kostholdet, selv om jeg selvfølgelig skal ha lavkarbo i bakhodet. I denne perioden skal jeg spise svært lite karbohydrater og mye mer fett enn det jeg har gjort ellers den siste måneden. Men jeg kommer til å drikke (lavkarbo)alkohol, det er det ingen tvil om...
Jeg får vel finne et målebånd som jeg bruker som indikator Hvor skal jeg måle utenom magen? Og skal jeg måle når jeg blåser magen full av luft eller når jeg er avslappet?
Trodde CC var genial lavkarbomat. Jeg har pleid å blande den med en boks tunfisk i olje, og nå nylig har jeg også blandet det i salater og peist på med en olje jeg ikke husker navnet på, men som kanskje er midt i blinken.
Har ikke ketolyseboka. Prøver meg med å bruke forum-info frem til 12. august først så får det briste eller bære. Jeg skjønner at det faktisk kan være "umulig" å oppnå resultatene jeg vil dersom ikke har all kunnskapen som står i de viktige bøkene om lavkarbo osv., men jeg har eksamenslesning jeg må prioritere, så lavkarbo-bøker får jeg ta en annen gang hvis jeg ikke får resultater nå i sommer. Det samme gjelder bloggene til de to legene som er nevnt.
Er det ellers noen innspill på det jeg nå har skrevet..?
|