Vis enkelt innlegg
Gammel 15-07-11, 08:38   #16
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Hva er det jeg gjør galt?

Jeg kaster meg inn i tråden og støtter matrådene du har fått.

Når det gjelder alkohol; Jeg tror jeg er en gjenganger på råd/erfaringer om dette temaet . Jeg har drukket min hvitvin (og noen ganger rød) hver eneste uke siden jeg startet i januar. Jeg har vært nokså nøye på å drikke viner med lavt innhold av restsukker (opplysninger om innhold fins på Vinmonopolets hjemmesider). Kanskje har det sinket vektnedgangen litt, men så har jeg jammen hatt det greit hele tida. Kroppen forbrenner alkoholen først, men man begynner ikke "på nytt" (med å komme i ketose) for hver gang. Så fort alkoholen er ute av kroppen settes fettforbrenningen i gang igjen, forutsatt at man har holdt seg innenfor karbo-grensen(e). Det er jo også ei forutsetning at alkoholinntaket ikke svekker dømmekraften slik at man spiser noe man ikke har godt av !
Jeg ville holdt meg til vin og rent brennevin og vært forsiktig med Lite-øl. Selv om lite er karboredusert inneholder det såvidt jeg vet maltose, en av verstingene på sukkerfronten GI-messig.

Lykke til med nytt kosthold !

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat