Sv: 17-dagersdietten
Opprinnelig lagt inn av vibsen, her.
Jeg er enig i at utvalget er mye mer begrenset enn lavkarbo, men sånn som det trenger man ikke spise. Min frokost var feks eggerøre av mest eggehviter sammen med masse grønnsaker, alternativt en god kyllingsalat. Det finnes også mange gode oppskrifter der ute.
For meg som kom fra GR/Vektklubb-tradisjon (og trodde lavkarbo var djevelens verk - inspirert av Drevon ) var 17-dagersdietten en fantastisk åpenbaring. Her kunne jeg spise ubegrenset av en riktignok begrenset mengde matvarer, behøvde ikke veie maten og telle noe og RASTE ned i vekt.
Når jeg senere satte meg ordentlig inn i lavkarbofilosofien (takk Kostdoktorn), er jeg ikke i tvil om at dette er en sunnere måte å leve på. Men som en inngang til et kosthold med lavere karboinnhold og som en enormt effektiv slankekur, synes jeg fremdeles 17-dagers dietten har noen gode poenger. Han er også tydelig på at man ikke kan gå tilbake til gamle matvaner, derfor er også 4. syklus ment å være en vedlikeholdssyklus.
Okei. Dette inngikk i en meny som denna legen som står bak dietten hadde satt opp, for ei berte som var på Dr. Phil Siden han hadde satt den opp, så regnet jeg liksom med at det var representativt for dietten.
Det var satt opp en hel dag og ikke en eneste fettkilde, bortsett fra litt yoghurt, med bær i.