Vis enkelt innlegg
Gammel 16-07-11, 10:53   #13
KarMa40
Seniormedlem

KarMa40 sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Kostilskudd- virkelig nødvendig?

De fleste vitaminer er da vannløselige?

Så hvis kroppen din omsetter vann i det hele tatt blir det som ikke taes opp skylt ut. Null problem med overdosering altså.

Og de som drikker ekstra mye vann står i fare for å tynne ut elektrolyttene, og forstyrre saltbalansen i kroppen. Da er mineraltilskudd en god ide.

Jeg er alltid skeptisk til eksperter som sier at man kan få alt fra kostholdet, noen av oss er jo ikke riktig forsynt til å begynne med. Og eksperter som holder seg til statens ernæringsråd anbefalinger synes jeg egentlig ikke jeg trenger å høre på i alle tilfelle.

Epler i salg i Norge har gjerne ligget på lager opp mot ett år, jeg tror ikke de innholder fryktlig mye vitaminer når vi kjøper dem.

Hvis du vil unngå å ta tilskudd, og mener det er bra for deg, så er det greit. Men det er ikke noe som nødvendigvis er riktig for alle andre, for ketose anbefaler dr Torkil selv tilskudd i oppstarten og det er veldig mange som har god effekt av å følge opp dette. Ikke minst magnesium-tilskudd har mange veldig god nytte av.

KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat