Vis enkelt innlegg
Gammel 16-07-11, 19:54   #1
Gaupe
Medlem

Medlem siden: Jun 2010
Gaupe er på en erverdig vei

Trøtt og sulten? Hva skjer?

Hei, kjære dere!

Nå har ikke jeg som mål å verken gå opp eller ned i vekt, men spise sunn og naturlig mat. Jeg er slank og frisk, men i 20 år har jeg hørt at fett er farlig og levd et svært "magert" liv. Dette strider egentlig imot min natur, da jeg ikke er noen fan av lettprodukter og "falsk" mat.
Jeg har tre bøker av Fedon + bedre uten brød, men jeg vet med tanke på min livsstil at Fedons mer liberale lavkarbo-kosthold passer meg (bare at jeg er nok litt mer glad i mettet fett enn han...)

Jeg har jobbet meg fram til under 150 g kh om dagen (den magiske grensen! ) Ligger mellom 100-150 g.
Jeg spiser jo mye grønnsaker, gulrot, litt frukt, bær, linser, bønner, kikerter, og noen fiberrik, fiber balance, ryvita eller rugsprø. Men ja, alltid under 150 g kh, da jeg ofte kjører ett til to lavkarbo måltid om dagen.

Men nå til poenget:
Jeg blir jo så raskt sulten igjen! Holder meg mett i tre timer da, men ikke lenger. Samtidig er jeg utrolig slapp og trøtt.
Jeg har jo lest Fedons bøke og dagsmenyer GRUNDIG.
Er det bare slik at det tar tid for kroppen å venne seg til dette?
Målet med et lavkarbo kosthold for meg er et mer stabilt blodsukker, noe jeg trenger, men nå kjennes blodsukkeret "på bånn" hele tiden.

På forhånd: Takk!

Gaupe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minimalt med karbohydrater Svar med sitat