Vis enkelt innlegg
Gammel 16-07-11, 21:01   #14
pleiadene
Medlem

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
pleiadene har en fantastisk aura rundt segpleiadene har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Cipralex og vektøkning

Opprinnelig lagt inn av rut311, her.

For et par uker siden økte jeg dosa på cipralex til 10 mg. Jeg merker en markant forskjell i matlysten, og jeg spiser og spiser men blir ikke mett. Jeg klarer heldigvis å holde meg til i ketose, men jeg øker i vekt.

Skal også sies at jeg har hatt vektstillstand siden februar/mars.

Det jeg lurer på, er det greit at jeg drikker pepsi max istedet for å spise? snus? anuthing som kan tilfredsstille meg, men uten kalorier??
Jeg vet at d ikke er bra for kroppen, men jeg orker ikke det matsuget.
Pepsi max klarer til en viss grad å dempe søtsuget.

Jeg har nå bestemt meg for å trappe ned igjen tablettene, og slutte med de, for det helvetet nekter jeg å gå igjennom en gang til. La på meg 20 kg da jeg begynte med de for 3 år siden. Nå har jeg klart å ta av de kiloene, men ser at nå beveger jeg meg oppover igjen.

Skal man virkelig gå på sånne medisiner så lenge? Trodde bare det var en hjelp en periode for å få hodet "over vannet"? Uansett - må man ta medisiner, så MÅ man, men jeg undres litt på om ikke legene kanskje lukker øynene for bivirkninger som kanskje kan gjøre en mer deprimert, som for eksempel at man går opp i vekt. Håper du har snakket med legen din om det. Uansett ønsker jeg deg alt godt, og håper du kommer igjennom og ut av vanskelighetene og får det bedre på alle, mulige måter. Klem klem

pleiadene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat