Vis enkelt innlegg
Gammel 16-07-11, 23:12   #17
Cassiopeia
Seniormedlem

Cassiopeia sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: Tilvenning av progressive briller?

Jeg har snoka litt i denne tråden for å forberede meg på det uunngåelige.
For 3 1/2 år sia skjøv optikeren og jeg problemet foran oss ved å velge briller som var tålig bra men ikke helt optimale på både langt og kort hold.
Det fungerte helt utmerket til i fjor. Da var jeg veldig i tvil, og endte i samråd md optikeren med terminalbrille pluss avstandsbrille. Det fungerte også helt fint.
Inntil for et par måneder sia. Da oppdaga jeg at jeg ikke hadde sjanse i havet til å lese varedeklarasjoner med avstandsbrillene på. -Men ikke søren om jeg fikk inn noen rutine med å ta med lesebrillene!!!

Jeg henta mine nye progressive i dag. Ett par vanlige og ett par solbriller. Jepp. Specsavers. Jeg fikk god informasjon og ble anbefalt ett av de dyrere glassa med mindre uskarpe soner, men valgte likevel de billigste. Om det ikke hadde vært for at jeg kunne bytte oppover og bare betale mellomlegget hadde jeg nok valgt en dyrere løsning.

Jeg har brukt dem i 11 timer nå, og lurer alt på hvordan jeg klarte meg i dag tidlig.
Tilvenninga tok maks en time, og jeg merker ikke noe til redusert sidesyn. Eneste er at jeg ser dobbelt om jeg ligger og ser på TV.

Så enkelt KAN det altså være.
Jeg tenker som så at så lenge du har tåkesyn bare på ene sida av det ene glasset, så må det være noe feil med brillene?

Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat