Vis enkelt innlegg
Gammel 17-07-11, 11:49   #10
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Eldorado Rapsolje?

Opprinnelig lagt inn av pim, her.

Bor i Spania, og her tror jeg ikke de selger rapsolje, etter den store forgiftningsskandalen paa 80-tallet. Naa er det ikke saa sikkert at det var oljen som var synderen, men siden 700 (tror jeg det var) döde av det, er det vel ikke saa rart at markedet for rapsolje forsvant.. Olivenolje finnes i et vannvittig stort utvalg, bruker Extra Virgin. Men siden den ikke skal ha saa sterk varme har jeg jaktet paa et alternativ til grilling. Liker aa la det som skal stekes ligge i en oljebasert marinade og legge det paa grillen paa höy varme. Kan cocosa brukes til dette? (vet ikke om de har det paa helsekosten her, men kan sjekke). Eller har noen andre tips? Har en indisk matbutikk i omraadet, kan de ha noe der som egner seg?

Å ja, tenkte på at du kunne bo i utlandet (pga mangelen på å'er og æ'er ), men så skrev du jo om Eldorado.

Olivenolje og rapsolje tåler omtrent samme temperatur, ca 180 grader. Så det er ikke så mye å hente på å bytte til rapsolje sånn sett. Jeg holder en knapp på olivenoljen for min del.

Jeg tror ikke jeg ville hatt betenkeligheter med å bruke olivenolje i marinaden og grille etterpå, du kan vel tørke av det meste av marinaden som ligger utenpå kjøttet? Selve grillinga krever jo ikke mye fett.

Ellers kan du jo bruke kokosolje Om du ikke får tak i det der du bor, så kan det kjøpes bl a på iHerb.

Sist redigert av Huldr : 17-07-11 kl 11:58.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat