Vis enkelt innlegg
Gammel 17-07-11, 12:09   #7
jolie
Medlem

Medlem siden: Aug 2008
jolie er på en erverdig vei

Sv: Startet på 135 er nå på 120kg men ikke mer..

Du spiser ganske ensformig og kanskje litt lite. Jeg er ingen lavkarboekspert, men jeg vil gjerne komme med tre råd til deg:

1) spis frokost. Let litt på sidene her og finn en frokost du synes er god og prøv denne et par dager. Så kan du etterhvert finne nye frokoster som du prøver ut. Å spise frokost om morgenen krever ikke stort annet enn å stå opp en liten halvtime før du pleier.

2) utvid middagsrepertoaret ditt. Jeg synes selv jeg har et kjedelig middagsutvalg, og at det er for lite som lages fra bunnen av. Derfor har jeg valgt meg søndager som en dag der jeg skal prøve ut noe nytt. Allerede tidlig i uka bestemmer jeg meg for hva jeg skal lage, og på torsdag pleier jeg å handle inn det jeg trenger. Ergo blir ikke prosjektet et stort stressmoment, men noe jeg får tid til å kose meg med. Og jeg er ikke en sånn person som koser meg når jeg lager mat ellers altså.

3) flere måltider per dag. Du spiser to store måltider per dag. Det har jeg også gjort i årevis. Nå spiser jeg 4-5 mindre måltider hver dag. Og det har ført til at jeg orker mer (maten ligger sjelden som en tung klump i magen), spiser mindre til hvert måltid og er jevnere i humøret. For ikke å snakke om at skriket etter noe søtt er temmelig stille. Heller ikke her er det snakk om å gjøre drastiske endringer på kort tid. Får du inn en frokostvane er du godt på vei.

Lykke til med videre nedgang! Det er superfrustrerende å stå stille underveis, men tenk på at det er det kroppen din trenger for å komme videre ned.

Min journal
jolie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen Svar med sitat