Vis enkelt innlegg
Gammel 17-07-11, 17:02   #2
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: brokkoli og blomkålgrateng med bacon!

Opprinnelig lagt inn av kvitre, her.

I dag tenkte jeg å ha stekt bacon med brokkoli/blomkålstappe til... men når jeg først var i gang, fant jeg ut at jeg skulle lage grateng.

Ingredienser:
Bacon
Fløte
Salt
Pepper
Blomkål
Brokkolo
Ost

Først satt jeg ovnen på 200 grader og kokte et blomkålhode og en halv brokkoli i vann og salt. Mens det kokte stekte jeg oppklippet bacon i stekeovnen. Når det var ferdig å koke helte jeg av vannet og moste brokkolien/blomkålen sammen med en dæsj kremfløte, salt og pepper. Jeg tok en håndfull revet norvegia oppi stappen og lot det smelte til en ostesaus. Tilslutt helte jeg brokkoli/blomkål-blandingen over baconet, rørte rundt, toppet med litt norvegia og stekte det midt i ovnen i ca 30 min på 200 grader.

Dette smakte veldig godt!!!

Neste gang skal jeg ha litt mindre fløte, for det ble litt flytende.. jeg skal også ha i mer bacon, og eventuelt pølser.. Hadde bare 100g bacon tilgjengelig..

Mmm.. gratenger er godt ja

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat