Sv: Råd mot småspising
Jeg blir enormt fysen/Sulten med en gang jeg spiser/drikker noe med kunstig søtning. Jeg får en enorm ulvehunger av f.eks cola zero. atkisnbarer, sukkerfri sjokolade, suketter osv så det er noe jeg bare bruker en sjelden gang ellers blir det å spise døgnet rundt.
Fikk forklart av en i går at selv om kunstig søtning ikke øker blodsukkeret så utløser det insulin, men kroppen har ikke noe å jobbe med og resultatet blir deretter. Han hadde visstnok vært med på et forsøk på Olympiatoppen der dette var blitt målt nøye.
Som andre sier planlegge nøye hva du skal spise og prøv å holde deg til det, kutt kunstig søtning så langt du klarer og bruk gjerne litt tid til å finne ut hvorfor du fyser. Er det kroppen eller hodet som vil ha? Jeg har måttet bruke mye tid på det og har etterhvert funnet ut at som oftest er det hodet (gamle vaner er vonde og vende) som vil ha noe gøtt! Og når du blir fysen og ikke klarer å la vær, ta en liten slurk fløte, en ts cocosa, et par oste-og skinkeskiver rullet sammen, en ts mandelsmør, noen nøtter osv som alle er bedre snacks enn sukkerfritt snop/brus.
|