Vis enkelt innlegg
Gammel 18-07-11, 10:10   #8978
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Vel, dersom du ikke har noe blodsukker, er du DØD!!!
Og dersom inntak av kunstig søtning øker insulinutskillelsen uten å øke blodsukkeret, vil jo blodsukkeret gå i bånn og man vil få føling før man går i koma og dør!
Har hørt mye rart om kunstig søtning, men dette høres sprøtt ut!

Er som Photo sier kun c- peptid som måler insulinutskillelsen i kroppen og det er en enkle blodprøve, men det t ar tid å få svar! Er ikke som et blodsukkerapparat som tar 5 sekunder akkurat!

Det er vel heller det at insulinet ikke evner å rydde vekk nok sukker i blodet (derav f.eks insulinresistens), mer enn at det ikke er noe sukker, forsåvidt.

Akkurat dette med kunstig søtning og insulin har jeg ikke noen formening om, men jeg for min del fikk normalisert langtidsblodsukker på lavkarbo, men c-peptiden var fortsatt alt for høy ... Ikke alle leger som tenker såpass stort på det, så mange kan gå rundt med insulinresistens/diabetes uten å vite om det, fordi mange leger er vonde å be når det kommer til nettopp denne blodprøven ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥