Sv: Skal - skal ikke på lavkarbo?
Opprinnelig lagt inn av Aisen, her.
Jeg tror mye av cluet er å få i seg nok fett slik at man ikke blir gående sulten.
Nok fett og nok proteiner, og nok mat i det hele tatt....Når Aisen er i ketose ved 40g kh, er det helt normalt....mange er i ketose opp til 55g kh, gjerne mer enn det, for enkelte....
Men, her et stort men....du skal ikke jakte på å være i ketose for enhver pris...det er ikke pga. ketosen du går ned i vekt, det er pga. at du blir mett på mindre OG pga. at kroppen endrer måten å behandle maten på når du kutter ned på karbohydratene....
Når du har gått på dette kostholdet i noen måneder og lært det som er å lære om kropp og lavkarbo/ketogent kosthold vil du ha redskapene til å endre måten du tenker på i forhold til mat.....
Du kan f.eks trene mye bedre om du er på lavkarbo/ketogent kosthold enn om du kjører høykarbo...du legger mye lettere på deg muskler og kroppen får en skikkelig fin form...Det har jeg selv erfart, selv om jeg er 50 år har jeg nå den samme kroppsformen jeg hadde da jeg var ung + litt mer muskler, men dessverre også + mer løs hud - men det ordner seg nok det òg....

|